Egészséges életmód- a téma már-már lerágott csontnak számíthat, hiszen minden korábbinál többet cikkeznek róla. Az aktuális helyzetben még inkább úgy érezhetjük, fokozott teher hárul ránk és arra, mennyire vagyunk képesek egészségünket megőrizni. Sokan úgy vélik, késő változtatni, és életkoruk, vagy éppen a felszedett felesleg miatt azt érzik, nem sikerülne az életmódváltás. Fontos azonban tudni, hogy minden fejben dől el. Néha traumák szükségesek ahhoz, hogy kihozzuk magunkból saját valónk legjobbját.

Tájékozódj hiteles forrásból!

Az egészséges életmód alapelvei egyszerűbbek és követhetőbbek, mint gondolnád. A tapasztalatok szerint a legtöbben attól tartanak, hogy vagyonokba fog kerülni a dolog, és rengeteg időbefektetéssel jár. Tény azonban, hogy ezek egyike sem igaz. Persze elkölthetsz tízezreket a legmenőbb vegán élelmiszerekre, és fogadhatsz személyi edzőt, táplálkozási szakértőt, de ezek tulajdonképpen nem oldják meg problémádat. Persze nagyon fontos, hogy a megfelelő ismeretek birtokában vágj bele az életmódváltásba, de ezekhez ma már az interneten, hiteles forrást választva is hozzájuthatsz.

Fókuszálj az étkezésre!

Az étel nem csak gasztronómiai élményt jelent, hanem hozzájárul az egészség megőrzéséhez, valamint annak helyreállításához is. Az elfogyasztott alapanyagok szinte gyógyszerként hatnak a testre. Ha súlyfelesleggel küzdesz, akkor a fogyás nyolcvan százalékban múlik azon, mi kerül a tányérra. A zöldségek, a korpafélék, az útifű maghéj vagy például a lenmag pehely csodákra képesek. Mivel nagymennyiségű vizet fesznek fel ez utóbbiak, így folyamatos telítettség-érzést okoznak, vagyis nem leszel éhes sokáig. A zöldségek mellett rosttartalmukkal is elősegítik az egészséges emésztést. A nassolnivalókról sem kell lemondanod, csak azok fogyasztásának időpontját és minőségét kell körültekintően megválasztanod. A hagyományos tésztaételek helyett a hajdinás, quinoás köretek bizonyulnak remek választásnak.

Az egészséges életmód alapelvei: mennyi folyadékot iszol?

Nem, nem a kávéra vagy a sokadik bögre teára gondolunk. Míg az előző vízhajtó hatással bír, addig a teák között a szálas gyógyteák jó döntésnek számítanak. Ugyanakkor tény, hogy a napi folyadékbevitel nagy részét célszerű tiszta vízzel elintézni. Legalább három liter javasolt, de ez a testsúly függvényében növekedhet. Amennyiben plusz kilókkal küzdesz, akkor már a háromliternyi víz is sokat segíthet a feleslegtől való megszabadulás folyamatában.

Nem pusztán esztétikai kérdés!

A manapság népbetegségnek számító elhízás számos egészségügyi kockázatot von maga után. Nem véletlen, hogy az esztétikai hátulütőkön túl a dolog szervezetre gyakorolt hatása mellett sem mehetünk el. A magas vérnyomás, a cukorbetegség a leggyakoribb gondok az érintetteknél, s e betegségek szívproblémákat, az érrendszer károsodását is hozhatják magukkal. Nagyon fontos tehát, hogy ne várd meg, míg egészségi állapotod látja kárát mindennapi szokásaidnak. Az egészséges életmód alapelvei között a normál testsúly megtartása, vagy annak megteremtése kiemelt szerepet tölt be.